Category Archives: Bila Dikenang..

Kenangan Aidilfitri Di Amerika

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Tak lama lagi kita akan menyambut Hari Raya. Mungkin tidak semeriah sewaku kita kanak-kanak atau remaja dulu, tapi balik kampung untuk bertemu dengan keluarga dan sanak saudara di Hari Raya memang sesuatu yang ditunggu. Kalau dulu mengutip duit raya, sekarang dah kena memberi. Perbelanjaan untuk Aidilfitri harus dirancang supaya tiada pembaziran dan peruntukkan sedikit simpanan untuk kes kecemasan. Continue reading

Advertisements

Bestnye Tengok Piala Dunia Live..Di Stadium

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Bagi peminat bolasepak menonton perlawanan Piala Dunia secara live di stadium memang menjadi impian. Tapi kalau nak tunggu Malaysia jadi tuan rumah, entah dapat ke tidak. Bagi yang berwang  (Indon kata beruang) boleh lah..beli je tiket, terus pergi ke South Africa. Kalau yang sederhana je cam aku nih, tengok live kat Astro je la.. Continue reading

Pilatus Terhempas Lagi

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Apabila mendengar berita pesawat Pilatus terhempas lagi di UUM semalam (25/03/2010), aku jadi sedih. Teringat kepada rakanku Allahyarham Faizal Muhammad yang terbunuh semasa latihan juga di UUM pada tahun 1990. Arwah yang lebih mesra dengan panggilan “Jai” merupakan seorang yang ceria dan berbakat. Rakanku yang lain tentu masih ingat kehebatan arwah bermain dram untuk band di sekolah di samping aktiviti sukan yang lain.

Continue reading