Category Archives: Lain Padang

Kenangan Aidilfitri Di Amerika

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Tak lama lagi kita akan menyambut Hari Raya. Mungkin tidak semeriah sewaku kita kanak-kanak atau remaja dulu, tapi balik kampung untuk bertemu dengan keluarga dan sanak saudara di Hari Raya memang sesuatu yang ditunggu. Kalau dulu mengutip duit raya, sekarang dah kena memberi. Perbelanjaan untuk Aidilfitri harus dirancang supaya tiada pembaziran dan peruntukkan sedikit simpanan untuk kes kecemasan. Continue reading

Advertisements

Lawatan Ke Kediaman Transformer

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Bayangkan apa yang anda lakukan apabila mengetahui tentang kediaman Transformer. Tentu menarik apabila kita tahu tentang cara kehidupannya. Apa yang dibuat sepanjang hari?, apa yang di”makan”nya? dan bagaimana cara mereka bergaul sesama sendiri?

Aku membuat lawatan ke kediaman mereka baru-baru ini. Tapi ianya tidaklah sehebat seperti yang disangka. Tempatnya biasa-biasa sahaja, rumah aku mungkin 3 kali lebih baik. Kita lebih beruntung jadi manusia daripada menjadi sebuah mesin seperti Transformer. Continue reading

Saiz Kemaluan Ciri Penting Untuk Sertai Polis

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

JAKARTA: Polis Indonesia melarang lelaki yang pernah membesarkan kemaluan menyertai pasukan keselamatan itu.

“Setiap pemohon akan disoal mengenainya dan jika pernah, beliau tidak layak menyertai polis.


“Selain itu, mereka yang menghidap penyakit kelamin turut dilarang menyertai polis,” kata Ketua Polis Papua, Bekto Suprapto. – Agensi

Apa rasional disebalik syarat ini? Mungkin diorang tak nak “sex maniac” atau “pervert” jadi Polis, nanti susah pulak jadinya. Tapi kalau yang buat tu (membesarkan anu) atas alasan peribadi macamana pulak? Kena cari profesion lain la jawabnya.

Pole Dancing Di Universiti Cambridge

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Berita di akhbar hari ni buat aku tersenyum sendiri. Berbeza dengan kursus yang biasa ditawarkan di universiti, satu persatuan debat di Universiti Cambridge bercadang untuk memperkenalkan tuisyen untuk kelas pole dancing kepada ahlinya. Pole dancing dikaitkan dengan bar bogel dimana gadis-gadis cantik memperagakan tubuh badan, menari dan bergayut di tiang besi di atas pentas.

Walaupun kelas ini bukan diadakan di bar, tetapi ia tidak akan memadamkan pandangan dan persepsi negatif terhadap “tarian” ini. Tapi jurucakap kelab tersebut mempertahankan tindakan mereka.

“If an intelligent, independent woman wishes to learn a particular form of dance in respectable surroundings, we see nothing degrading in that” – AFP.

Aku rasa macam merendahkan martabat universiti je, tapi suka hati kau la labu.. 🙂