Tag Archives: doa potong kuku

Potong Kuku Hilang Berkat

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com]

Sebelum ni aku cuma tahu yang kita disunatkan memotong kuku pada hari Isnin dan Khamis. Tak tahulah pulak aku bila kita potong pada hari yang tak sepatutnya, hilang berkat. Selalunya begitulah, hari Isnin dan Khamis potong kuku, tapi kadang-kadang aku potong juga hari lain sebab dah terlalu panjang. Bila kuku panjang ni, mulalah tangan pun gatal, kopek sana, picit situ..last2 muka jadi bopeng macam bulan. Untuk mengelakkan semua tu, bila kuku aku panjang je, aku terus potong.

Bila aku dapat email pasal adab memotong kuku ni barulah aku tahu kenapa kita tak digalakkan potong kuku di hari-hari lain. Memotongnya juga mestilah ikut urutan yang betul dan disertakan dengan doa. Continue reading