Tag Archives: Ameera

Bulan Puasa Tak Boleh Minum Dik..!!

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Semalam aku balik awal, 5.15 petang je terus bergegas ke kereta, takut terperangkap dalam jam nanti terpaksa buka puasa korek hidung pulak 🙂 Selepas menjemput anak di nursery, terus ke kedai makan, order siap-siap, jam baru pukul 6.30..awal lagi ni.. Continue reading

Oh! Peperiksaan

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com]

Hari Isnin dan Selasa lepas aku bercuti selepas pulang ke Kuantan untuk menghadiri kenduri kahwin. Penat tak terkira dengan cuaca yang panas dan kesesakan lalu lintas yang memang dijangka. Aku gunakan masa cuti untuk menjaga Adam yang cedera di kepala akibat kemalangan kecil di kenduri tu. Juga untuk memberi semangat dan dorongan kepada Ameera dan Sarah yang menduduki peperiksaan. Untuk paper Bahasa Malaysia, Ameera berlatih menulis karangan dan aku semak untuk betulkan mana yang patut. Petang Isnin sekembali dari sekolah Ameera tersenyum lebar, “Papa karangan pergi muzium tak keluar, yang keluar pergi zoo. Kakak tukar sikit-sikit lepas tu hantar”. Gembira betul dia sebab dapat membuat karangan. Aku beri semangat lagi, “Itulah kan papa dah kata, kalau buat latihan, senang nak jawab periksa”. Dia senyum lagi.. Continue reading