T-Shirt Tu Tak Sesuai La Bang…

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Aku serba salah sebenarnya, nak tulis pasal ni ke tidak? Kalau tak tulis aku rasa ada sesuatu yang tak lepas dalam dada ni. Tapi nanti ada pulak yang salah faham, konon aku ni suka menghakimi orang lain. Menyibuk tak tentu pasal tentang peribadi orang. Tapi aku rasa bersalah kalau tak tulis. Terasa ini tanggungjawab aku sebagai seorang Islam.

Begini ceritanya (pendek je jangan risau). Semasa berbuka puasa di restoran tadi aku perhatikan satu keluarga yang duduk bersebelahan dengan mejaku. Seorang suami bersama isteri dan 3 orang anaknya sedang menjamu selera. Si isteri memakai tudung dengan T-Shirt agak ketat dan berseluar jeans. Pemandangan biasa, tak perlu dikomen tentang pakaiannya atau mekap yang agak tebal untuk berbuka puasa. Tapi bila terlihat T-Shirt yang dipakai si suami, aku pelik bercampur geram. Bagaimana seorang Islam sanggup memakai T-Shirt seperti itu? Banggakah dia? Atau mungkin dia tidak tahu? Tapi jika anda nampak orang Islam memakai T-Shirt ini, apa perasaan anda? Di belakang T-Shirt itu tertulis dengan terang dan jelas:

.

.

.

.

. “CATHOLIC YOUTH CONVENTION 2003”

31 responses to “T-Shirt Tu Tak Sesuai La Bang…

  1. laaa !!! Dah terang2 pun tak perasan, tak tahu ker ??? Atau tak paham ??? Pelik !!! Dari mana la dia dapat T shirt tu….!!! Kalau beli, takkan tak tengok dulu apa yang tertulis kat baju tu !!!!! Hrmmm !!!!

  2. Mungkin dia penah pegi kot time dulu-dulu.

  3. isk2… ada orang bagi kot… tapi tak patutla pakai baju macam tuh..

  4. lorh..
    mesti bi failed ni…
    tak faham bahasa katakan..haha

  5. menghina islam ke apa tu??
    klu di aorg islam patut dia mrsa malu sb mghina agma sndri..

  6. takkan dia atau pun wife dia tak paham bahasa enligsh kot..heran juga yer

  7. dah berbuka puasa. pakai baju tu lagi..
    ni nak bagi kontroversi kat orang sana la tu.. macam tak paham je maksud perkataan tu..

  8. peliknya dorang tu…

  9. Ke dia bukan Islam? Hishh nauzubillah. Semoga dia akan sedarlahh.

  10. khdupan skrg dah rasa cam tunggang terbaliklah pulak..

    dari isu logo, doa ttg khutubah , penghinaan thdp raja.. Allah apa sudah jadi..

  11. tak paham atau buat2 tak paham… ish2

  12. haha. baju bundle beli r bro. xpon org kasi.đŸ˜›

  13. rasanya dia ‘kurang’ sensitif kot – nak berbuka puasa pakai sarung jer…wallahualam

  14. well…now days ppl hehehe…bab politik bukan main sensitif tp
    bab agama letak tepi – dunia akhir zaman!

  15. Yeap agreed. Nauzubillah – minta dijauhkan! Amin…