Bulan Puasa Tak Boleh Minum Dik..!!

[tweetmeme https://adamfaiz.wordpress.com%5D

Semalam aku balik awal, 5.15 petang je terus bergegas ke kereta, takut terperangkap dalam jam nanti terpaksa buka puasa korek hidung pulak🙂 Selepas menjemput anak di nursery, terus ke kedai makan, order siap-siap, jam baru pukul 6.30..awal lagi ni..

Sementara menantikan waktu berbuka aku tanya tentang persekolahan mereka dan juga tentang bagaimana mereka melalui puasa pada hari pertama. Meera, anak yang tua, ok je dia cakap. Cuma memang terasa letih, muka pun monyok je..

Anak yang ke 2, Sarah ada la sikit perkara yang berlaku:

Papa: Adik puasa tak hari ni?

Sarah: Puasa lah…

Papa: Ye ke?

Sarah: Ye la…(mula nak nangis)

Papa: Tadi Sarah minum air paip kat sekolah kan?

Sarah: Mana ada!!

Papa: Ye…papa tahu…kan?

Sarah: Errrrr….a ahh.. (slow je jawab)

Mama: Apasal adik minum air paip? @!@##%%^T^**))*&^% (Kena marah la…)

Aku serkap jarang je..memang time aku kecik dulu pun aku buat gitu jugak..Mamanya marah kan Sarah..tapi aku backing la..kata kita pun time kecik pun sama..Mama suruh adik bawa 1 tupperware air..kalau dah tak tahan sangat minum je..(nyorok-nyorok la).. Daripada minum air paip yang kotor lebih baiklah minum air masak. Tapi Sarah tak nak, malu katanya…

..Ingat ye dik, bulan puasa tak boleh minum air tau?

7 responses to “Bulan Puasa Tak Boleh Minum Dik..!!

  1. hehe..budak2..macam tula..
    teringat zaman budak2 dlu..lucu pun ada.. hehe🙂

  2. berapa umur Sarah tu… anak aku yang kembar .. sorang dapat ler sehari puasa.. yang sorang belum lagi… balik sekolah jer terus buka peti ais…. tak tahan … diorang nak minum jer.. makan tak mau !!!!

  3. adam apa pulak ceritanya ?🙂